welcome to my blogger perjalanan hidup iman , hope enjoy reading my story about : ) thank you for your visited : )

Saturday 8 October 2011

permulaan cerita

   cerita aku bermula dari darjah 6,dimana disitulah permulaan cerita cinta aku...pada tahun 2009,aku bakal menghadapi peperikSAAN UPSR,,peperiksaan yang menentukan masa depan aku dan pergorbanan aku slama 6tahun....kira2 linkungan bulan 5,aku mengenali seorng budak perempuan dri surat yang ku terima drinya,,menyatakan perasaannya yang meminatiku...setelah beberapa kali kami berblas surat,akhirnya kami berCOUPLE.selepas bercouple,bermulalah babak2 cinta kami berdua.tpi apakan daya..jdoh pertemuan ditangan TUHAN,mungkin aku sdah tiada jodh dengan nye,slang beberapa bulan kami pn berpisah(clash)KERANA dia nak fokus dlam menghadapi peperiksaan UPSR.pada mulanya aku merasa sedih diatas perpisahan yang tidak terancang ini....

selang sekian lama aku membawa hati yang terluka,,tiba2 datang pula seorang lagi budak perempuan di dlam hatiku,,aku mengenalinya secara tidak sengaja...melalui seorang kawan..akhirnya kami berkawan...diaseorang yang baik hati,penyayang,serta cute..wajah manja serta mempersona..aku mulai jtuh cinta padanya dan dia pn merasa perkara yang sama...akhirnya kami berCOUPLE ..sepanjang bersamanya.,,KU MERASA kan bagAI menemui sebuah kebahagiaan,,yang baru,setelah frust nongeng,,aku gembira disisinya,kelas kami juga bersebelahan,jadi mudah untuk berjumpa setiap hari...tapi ternyata setiAP SUKA ada DUKA,,,hubungan kami xthan lame..hanya seminggu...sebab yang same seperti sebelum ini...sudah 2kali aku dikecewakan...

peperisaan UPSR semakin hampir denganku ,hanya kurang dri 3bulan saja..meskipn aku sedih,tetapi aku tidak mencampurkan hal peribadi dan pelajaran,,aku ketepikan hal itu dan fokus dalam pelajaran...prestasi aku semakin baik,,mata pelajaran  yg lemah dapat aku kuasai...ALLAMDULILLAH,,

hari esok aku bakal menduduki UPSR,,aku melakukan ikhtiar yg lazim...aku lakukan,iaitu solat hajad dan membaca al-quran,,di surau .aku telah berusaha bersungguh,dan esok adalah harinya,aku telah pn bersedia menghadapi peperiksaan,.

semasa waktu peperiksaan berjalan,aku xshat kerana demam,,oleh itu aku diasingkan di bilik KUARINTIN,,walaubagaimanapn,aku cuba fokus 100% menjawab soalan peperiksaan...tambahan pula,waktu itu peperiksaan BAHASA MELAYU,kerana hanya mata pelajaran itu aku dapat skor A,

selepas peperiksaan UPSR tamat,,aku dan rakan2 meraikannyadengan membuat jamuan akhir tahun,,kami bersuka ria bersama2,,setelah 6tahun,,kami berlajar untuk menghadapi peperiksaan ini,mudah2han membuahkan hasil...kami hanya bertawakal dan redha dengan kputusn peperiksaan nanti...

ALLAMDULILAH,.aku mendapat 2A3B,aku redha dengan result aku2 keranaitu lah usaha aku selama ini....9orang mendapat 5A,,,dan yang lain kebanyyakkan nye mendpat 2A-3A-4A,,,,semua perbagai ragam,,,ada yang gembira,ada yg sedih,dan perbagai lagi....

aku gembira bersama rkan2,,,masa darjaah 6 adalah waktu yg GEMILANG,TERBILANG DAN CERMELANG

1 comment: